אם לסבתא היו גלגלים

אם לסבתא היו גלגלים

גלגיליות (Roller Skate) הן נעליים שבתחתיתן מחוברים גלגלים המאפשרים החלקה על משטחים חלקים. הגלגיליות נפוצות כפעילות פנאי או כפעילות ספורט. בארץ אנו מכירם את הרולר בליידס נעלים עם גלגיליות להב המסודרות בטור עורפי ואת הסקטים נעלים שגלגליהם מסודרים בשני טורים. עם השנים והשדרוגים של הגלגליות התפתחו ענפי ספורט שונים בתחום. הוקי רולר משחק ספורט הדומה הוקי קרח. הוקי גלגיליות "קְוואד". החלקה קבוצתית בגלגיליות -החלקה אגרסיבית- ספורט אתגרי שבו משתמשים בגלגיליות להב עם רווח בין הגלגלים לביצוע להטוטים שונים כמו קפיצה ממעקה, מרוצי גלגיליות ואף החלקה אמנותית המקבילה להחלקה אמנותית על הקרח. בעולם מתקיימות אליפויות לאומיות או בינלאומיות של גלגיליות להב. כך שאם היו לסבתא גלגלים היא בטח הייתה משתתפת בהן.

 

בארץ פועלים מועדונים מקצועיים להחלקה על גלגיליות והמחלקים משתתפים באירועים ותחרויות עירוניות וארציות. חוג גלגיליות מתאים לילדים החל מגיל הגן. כאן מפתחים הילדים הצעירים שיווי משקל, גמישות, קואורדינציה והתמצאות במרחב. ההצלחה להתגלגל עם הגלגיליות מעלה את הביטחון העצמי של הילדים ויחד איתו את ההנאה מההחלקה. ילדים בכיתות הראשונות של בית הספר היסודי, לומדים תרגילי החלקה ברמה מתקדמת. הילדים המעוניינים להמשיך ולהתפתח בתחום החלקה אמנותית, החוג מעשיר אותם בסגנונות מוזיקה ובריקודים סלונים כהכנה להחלקה אומנותית. ילדים המתעניינים בהוקי גלגיליות השיעורים מתקיימים על  סקטים והחוג מאופיין יותר כחוג ספורט קבוצתי. בכל מקרה אם היו לסבתא גלגלים כשהייתה צעירה ברור שהייתה בוחרת להשתתף בחוג גלגיליות.

 

השתתפות בחוג גלגיליות משפרת את הביטחון עצמי ודימוי העצמי של הילדים. ההחלקה על  גלגלים מלמדת אותם לאזן את שיווי המשקל והם משפרים את כושרם הגופני הכללי ומחזקים את שרירי הרגלים והגב. היציבה של הילדים מתעצבת  לכדי יציבה זקופה והם נושאים את ראשם מעלה. כספורטאים יתרגלו הילדים לנהל אורח חיים בריא, להקפיד על תזונה נכונה, ללמוד להתמודד עם לחצים באופן נכון ובריא. מה שהופך את החוג למיוחד עבור הילדים זו היכולת לשלוט בתנועת הרגלים והגלגלים. האתגר שבשינוי התנועה מהאופן הטבעי כהולכים על שתיים לנוסעים על שתיים מרתקת את הילדים. אם לסבתא היו גלגלים זו אמירה בעלת תוקף מעשי ולא השתהות.


היכולת לרכב על גלגיליות תמיד מרגשת ומשמחת. זהו ספורט אותו ניתן לעשות ביחידים או בקבוצת חברים. הילדים לומדים לרכב על גלגיליות תוך זמן קצר, החוג ישפר להם את הטכניקה והביצועים וישדרג את ההנאה מהרכיבה על הגלגיליות. יחד עם זאת ואולי על אף הביטחון הנרכש בחוגי הגלגילות יש להקפיד על כללי זהירות לחבוש קסדה ומגני ידיים וברכיים. הרכיבה בשטחים ציבוריים עוללה להיות מסוכנת אם לא שומרים על כללי הזהירות. זו אולי הסיבה שסבתא ירדה מהגלגלים.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: